Clementine's Garage
Clementine the Cat
 
Image of flower
Yellow R4
 
Réparateur d'automobiles

Fuel return on R4 1289cc?

Torkilr4

Enthusiast
Messages
17
Location
Norway
Hello again!

Today my R4 came to live for the first time with 1289ccm engine. But I don`t get fuel to the carburetor. It only fires if i put some fuel in the carb.. But on the fuel pump (mechanic) there are two connections, one for turn and one for return i guess?! But the larges one i think is turn?

But what do i do with return. I doesn't have that in the tank, if return is not connected will it manage to pump the fuel to the carb?

Sorry for many questions.

Torkil. :)
 
Hello again!

Today my R4 came to live for the first time with 1289ccm engine. But I don`t get fuel to the carburetor. It only fires if i put some fuel in the carb.. But on the fuel pump (mechanic) there are two connections, one for turn and one for return i guess?! But the larges one i think is turn?

But what do i do with return. I doesn't have that in the tank, if return is not connected will it manage to pump the fuel to the carb?

Sorry for many questions.

Torkil. :)
Hei Torkil.hvis du har en 810-motor (1289cc) har du ingen retur fra pumpa,den ene går inn i pumpa og den andre (framre) går til forgasseren
dra av den framre ved forgasseren putt enden i ei plastflaske og få en til å vri på tenningsnøkkelen om det da pumper ut bensin er du ok,koble på
igjen og bruk litt forgasser-rens i gasseren (bedre enn startgass) da børden fyre,hvis ikke må du sjekke tenninga....-R
 
Hei Torkil.hvis du har en 810-motor (1289cc) har du ingen retur fra pumpa,den ene går inn i pumpa og den andre (framre) går til forgasseren
dra av den framre ved forgasseren putt enden i ei plastflaske og få en til å vri på tenningsnøkkelen om det da pumper ut bensin er du ok,koble på
igjen og bruk litt forgasser-rens i gasseren (bedre enn startgass) da børden fyre,hvis ikke må du sjekke tenninga....-R

Hei, flere norske her inne og ja! :) Jeg har den motoren ja, men det er 3 innstikk på bensinpumpa. 2 på undersiden, hvor en er liten og en stor og en på toppen til forgasseren. Har nå ikke noen ting koblet på den lille under bensinpumpa nå, men bare den store inn og ut på pumpa. Gnist har den, for den fyrer med en skvett i rett i gasseren. :)
 
Hoved problemet er at jeg ikke får bensin frem til filteret. Mistenker at feilen er ved pumpa.
 
en midlertidig løsning er jo å sette på en elektrisk pumpe,men vær obs på at 4L'en skal ha Meget lavt pumpetrykk (0,7 bar) og om du har høyere trykk sliter du ut dysene i forgasseren på Null tid,så finn ei ny mekanisk pumpe alt. bytt membran inni. -R.
 
en midlertidig løsning er jo å sette på en elektrisk pumpe,men vær obs på at 4L'en skal ha Meget lavt pumpetrykk (0,7 bar) og om du har høyere trykk sliter du ut dysene i forgasseren på Null tid,så finn ei ny mekanisk pumpe alt. bytt membran inni. -R.

Det var bensinpumpa som var feilen, åpnet den i dag og membranen var helt stiv og sprukket. Bestillte helt ny pumpe nå så får vi tru at det var feilen! :) Takk for hjelpa. :)
 
Det var bra! da er det bare å vente på våren..(hvor i landet holder du til?) selv er jeg er i Østfold. -R.
 
Det var bra! da er det bare å vente på våren..(hvor i landet holder du til?) selv er jeg er i Østfold. -R.

Har nok å sette fingrene i skal jeg bli ferdig med bilen, men håper jeg rekker treffet på Brandbu 26. April. Holder til i Sollia i Østerdalen, ca midt mellom Oslo-Trondheim.
 
Back
Top